معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛
آموزههای مکتب اهل بیت (ع) هویت ساز نسل جوان است
به گزارش ادارهکل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه قم، دکتر غلامرضا غفاری در این مراسم طی سخنانی با اشاره به برنامههای متعدد فرهنگی در دانشگاهها اظهار داشت: در مجموعه فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها و نیز برنامههایی که به دانشگاهها ابلاغ شده، راهبرد اصلی ایجاد دانشگاه مطلوب و جامعه مطلوب بوده است.
وی ادامه داد: این راهبرد، راهبردی است که معطوف است به هویت بخشی نسل جدید در چارچوب آموزههای اعتقادی، هویت دینی و انقلابی دانشجویان که باید آن را همچنان تقویت کرد.
دکتر غفاری افزود: مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تا امروز روی این مسئله تاکید نموده که دانشجویان و دانش آموختگان باید بهرهمند از هویتی باشند که ریشه در فرهنگ دینی ملی و انقلابی باشد، لذا بر این مبنا بسترهایی را برای ایجاد این امکان فراهم نمودیم تا بتوان توانمندیهای لازم را در این زمینه ارتقاء دهد؛ چرا که باور داشتهایم اصل و اساس هویت دینی باید مبتنی بر آموزههای دینی و بنیانهای اعتقادی ما باشد و این امر بیش از هر چیز در قرآن و عترت متجلی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه سخنان خود بیان کرد: جشنواره قرآن و عترت، سوگواره ملی اربعین و نیز سایر برنامهها و آئینهای مذهبی و انقلابی را در سطوح مختلف و علی رغم شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا به صورت بسیار وسیع و بر اساس تقویم تعریف شده اجرا کردهایم به نحوی که همه کنش گران عرصه فعالیتهای دینی شاهد آن بودهاند.
وی ادامه داد: اهتمام و همت و تلاش دانشگاه قم و همچنین هیئت رئیسه محترم در خصوص اجرای این برنامهها به ویژه در چند سال اخیر قابل تقدیر بوده است همچنان که از شهر قم به عنوان پایگاه اهل بیت (ع) جز این انتظاری نبوده است.
دکتر غفاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:: میدانیم که حرکت سالار شهیدان در تاریخ و تمامی مناسبات ملی و میهنی ما نقش داشته و مستقیماً در هویت و تاریخ جامعه ما تاثیرگذار است و این سهم وقتی در مجموعه نسل جوان جدیت پیدا میکند اثرگذاری بیشتری مییابد، لذا این برنامهها به صورت پیوسته باید مورد تحلیل، بررسی و پیگیری قرار گیرند که در مجموعههای دانشگاهی شاهد این موفقیتها بودهایم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: این قبیل برنامهها روز به روز بیشتر و فعالتر شکل بگیرند و ما بتوانیم شاهد موفقیتها و درخشش بیشتر جامعه دانشگاهی در این زمینه باشیم.